A világ összes zsákfalva után végre Budapestnek is lett legalább egy közel háromnegyed körgyűrűje. Szégyen vagy nem szégyen, hogy a körgyűrűből eleinte autóút-részletnek is kevés déli szakasz építésekor úgy lopták ki a pénzt, ahogyan nem szégyellték. Nyilván közrejátszik az is, hogy az utat egy ókorból származó forgalmi tanulmány adatai alapján tervezték (akárcsak a 4-es metrónál). Ezeket hívják általában politikai és szakmai vitáknak, amelyek sajnos befolyásolnak, megnehezítenek és hátráltatnak egy kivitelezést. Láss csodát, sikerült addig húzni-halasztani, hogy mire elkészült a keleti szektor, addigra foghatnak neki újra a leharcolt déli szakasz felújításának és kiszélesítésének. Az északi rész meg még ki tudja... A döntéshozóknak az unokáikra is kell gondolni. Mire befejeződik a déli szakasz addigra talán sikerül rábírni északon a pénzsóvár telektulajdonosokat, az álszent polgármestereket és a csettenő maszlagaikat féltő környezetvédőket (akik évtizedekig inkább hosszú órákig tartó dugókba kényszerítették a kamionokat, hogy ott füstöljenek, minthogy inkább gyorsan átsuhanjanak egy zöld tájon), hogy támogassanak egy nélkülözhetetlen projektet, és végre lehessen egy északnyugati szektora is annak a szerencsétlen körgyűrűnek. Bravó.
Tehát közeledett az idő, hogy végre az M5-ről érkezve ne kelljen órákig szopni mire esetleg kikavarunk az M3-ra. Juhé, dobpergés, az ország pógármestere kiáll, és tesz olyan nyilatkozatokat, hogy Budapest nem átjáróház, meg kamionok kifelé, meg különben is. Sajnos véleményével nincs egyedül, reggeli rádióműsorban is a két ismert bohócjancsi egyszer azon vitáztak meg nevetgéltek, hogy tulajdonképpen a sok vidéki az mit is akar, miért halad át a fővároson, miattuk vannak a dugók. Egyes kereskedelmi tévék sok sok hónapja nem találnak jobb vezető hírt se reggel, se este annál, hogy élőben kapcsolják a szerencsétlen fővárosiak életét megkeserítő dugókat. A 20-25 perces hírblokkokban minimum 7-8 percig. Nem is merek arra gondolni, hogy Demszky kommunikációs tanácsadói ilyen és ehhez hasonló véleményeknek eleget téve találták ki, hogy "na majd az jó lesz, ha a pestiek érdekében kiállva megmondja a tutit, hogy kinek hol van a helye, pestiek Pesten, vidékiek vidéken, kamionosok a kamionban, de nem Pesten. Mert az a mi Szent Fővárosunk, mindenki kifelé!
Szeretnék egy aprócska dolgot, egy üzenetet eljuttatni az érintettek fülébe, akik annyira átkozódtak a kamionok miatt: mégis hol a retkes búbánatban kelett volna menniük? Nyilván mindenki baromira elégedett, hogy akkor mehet a teszkóba, amikor akar és mindig meg tud venni mindent, amit csak akar. És baromira elégedetlen, ha azért nem érkezik meg a kedvenc plazmatévéje, mert a kamion nem érkezett meg. Stb stb, mindenki gondolja csak végig. Azt hiszem, mi vidékiek lennénk a legboldogabbak, ha úgy lehetne az országban eljutni A-ból B-be, ha kihagyhatnánk Budapestet. Ha úgy lehetne eljutni pl. Miskolcról Szegedre, hogy a fővárost kihagyva ne 100-ad rangú és minőségű utakon kelljen 4-5 órát bénázni.
Hál'Istennek a nagyokosok már arra is találtak megoldást, hogy mi lesz, ha a fővárosból jogosan kiszorított, a dugókért felelős szemét kamionok a Megyeri hídról lezúdulva egyszercsak nem tudnak hová zúdulni, mert a 11-es és a 10-es út közti szakaszra még csak a terv sincs kész: sebaj, azért van a Szentendrei út! Nem akarok rosszmájú lenni, de a Szentendrei út lesz az új Hungária körút a forgalom szempontjából, ahonnan majd 15 év múlva, ha egyszer elkészül a maradék negyed a karikából, majd nagy büszkén kiszorítják, és felszabadítják a jótevő politikusok a várost a rettegett teherautóktól. De jó is lesz.